niedziela, 16 lutego 2014

♥3 Książka idealna (1) Kiera Cass - Rywalki

Cześć. 
Dzisiaj chciałam napisać o ostatnio przeczytanej książce. Postanowiłam, że te ciekawe książki opiszę tutaj na blogu w postaci moich idealnych książek. Jako pierwsza - Rywalki.
Zażyczyłam sobie od rodziców tę książkę jako prezent walentynkowy. Zamiast cukierków i innych. I oświadczam, że to najlepsze co mogłam zrobić. Książka jest taka jak podejrzewałam. Czytałam ją z taką chęcią, że skończyłam na drugi dzień. No to może na początek zacznijmy od tego o czym to jest. Pozwoliłam sobie wykorzystać opis, który znajduje się na książce.


Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Selekcja jest szansą ich życia. To dzięki niej mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Selekcji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer.
Dla Americi Selekcja to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić… 


[ A teraz mój ]

Przyznam, że jest to książka która podbiła moje serce. Jestem też pod wielkim wrażeniem pomysłowości jej autorki. Opowieść toczy się w przyszłości tuż po 4 wojnie światowej, w młodym państwie Illéa. W owym państwie władzę sprawuje król i królowa. Od kilku lat w królewskich rodzinach rodzą się sami chłopcy, więc by znaleźć żonę dla księcia organizowane są wybory ( selekcja) w czasie których wybierana jest zona dla księcia. Jest nim Maxon. America (główna bohaterka) początkowo nie chce brać w tym udziału. Jednak jej chłopak prosi ją by wzięła w tym udział. America zgadza się i wypełnia formularz. Kilka dni późnej on zrywa z nią, ponieważ uważa, że nie stać go na utrzymanie jej. W czasie jednego z niedzielnych Biuletynów ( coś jak wiadomości)  dowiaduje się, że jest jedną z 35 dziewcząt, które mają zaszczyt zamieszkać w pałacu i przejść eliminacje. Kilka dni przed wyjazdem jest informowana, że jest teraz własnością pałacu i musi robić wszystko czego zapragnie sobie książe. W czasie pierwszego dnia staje oko w oko z przystojnych księciem Maxonem i ... mówi mu że jest okropnie zarozumiały. W końcu postanawiają się przyjaźnić po tym jak America jasno daje mu do zrozumienia, że nie chce być jego żoną. Jest tam tylko,by mieć co jeść ( panuje podział na kasty, szlachta to 1 a niewolnicy to 8, America jest 5. Podczas kolejnych spotkań dzieją się różne rzeczy. America kopie Maxona w 'królewskie klejnoty' (tak było w książce :P) i ... całuje się z nim. Pojawia się tam też pewien niespodziewany gość ...
Nie będę całej opowiadać, bo to nie miało by sensu. To na razie 1 część tej trylogii. W czerwcu premiera Elity, co do ostatniej to nie wiem kiedy. Czytałam opinie Rywalek. Niektórzy sądzą, ze książka jest płytka. Dla mnie jest świetna, bo bardziej preferuję płytkie książki niż książki historyczne. Dobra na wieczory przy herbatce i kocyku. Idealna. Pozdrowionka ! 


                                                                                                                                    /Annonimowa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz